021-6123
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 25 مرداد 1395 در ساعت 37 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسلایس گوشت منجمد توسط کالباس بر ، اسلایس کردن مواد مختلف ، به خصوص مواد خوراکی و مواد آشپزی ، استفاده از آن ها را آسان تر و طبخ غذا را دلپذیر می کند ، از طرفی هم باعث بهتر پخته شدن مواد و توانایی در تنوع دادن به نوع غذا می شود . 

گوشت یکی از مواردی است که نیاز به اسلایس شدن دارد. در آشپزخانه های خانگی و برای مصارف عادی از چاقو به عنوان اسلایسر گوشت استفاده می شود. که البته این نوع اسلایسر برای مصارف خانگی بسیار مناسب است و نیازهای خانه را به طور کامل جواب می دهد. امروزه هم اسلایسرهای خانگی دارای تنوع بسیاری شده است. در آشپزخانه های خانگی معمولا از اسلایسر کوچک استفاده می شود؛ اسلایسری که توسط یک فرد و با نیروی کمی قابل استفاده باشد. این نوع اسلایسر برای اسلایس کردن مواد مختلفی به کار می رود و نکته مهم در اسلایسر خانگی راحتی استفاده و وزن کم آن است. برای مصرف آشپزخانه های خانگی همین اسلایسرهای معمولی و دستی کافی است و به راحتی می تواند پاسخگوی نیاز افراد باشد.

حال شما فرض کنید برای مصرف روزانه یک آشپزخانه صنعتی، نیاز به مقدار زیادی مواد اسلایس شده دارید. مطمئنا استفاده از اسلایسر دستی برای این هدف امکان پذیر نیست. اگر بخواهید برای این حجم از مواد از اسلایسر دستی استفاده کنید یا باید زمان زیادی صرف کنید که البته قابل توجیه نیست و یا باید تعداد افراد زیادی برای کار با اسلایسر به کار گرفته شوند که این روش هم قابل توجیه نیست.

برای این منظور و رفع نیاز آشپزخانه های صنعتی اسلایسر صنعتی طراحی و تولید شده، که میتواند حجم بالایی از مواد را به صورت یک جا و با سرعت خوبی اسلایس کند. اسلایسر صنعتی از تیغه ها و جنس های با کیفیت ساخته شده است تا هم سرعت و کیفیت اسلایس کردن را افزایش بدهد و هم کیفیت مواد اسلایس شده را بالاتر نگه دارد. در کنار این ها ماندگاری و دوام بیشتری هم داشته باشد. همچنین به کار گیری مواد با کیفیت موجب افزایش طول عمر مفید اسلایسر می شود و دیگر نگران خراب شدن اسلایسر در طول زمان و در ضمن استفاده های مکرر از اسلایسر نیستید. ابعاد و قیمت این نوع اسلایسر برای مصارف خانگی مناسب نیست.

علاوه بر اسلایسر سبزیجات و مواد کشاوزی که به عنوان یکی از پرکابردترین اسلایسر ها در آشپزخانه ها شناخته می شوند، اسلایسر مواد پروتینی نیز می  تواند برای مصارف فست فود ها بسیار مفید باشد. شاید برای یک آشپز آشپزخانه صنعتی این مسئله پیش بیاید که با اسلایسر کالباس بر می تواند فراورده های گوشتی را نیز اسلایس کند، می تواند گوشت خام را هم با همان کیفیت و سرعت با اسلایسر برش دهد و برای مصرف آماده کند. واضح است که گوشت غیر منجمد را نمی توان با اسلایسر برش زد. البته این کار غیرممکن نیست ولی تیغه اسلایسر به گونه ای طراحی شده است که موادی که میخواهیم اسلایس شوند باید از استحکام نسبتا خوبی برخوردار باشند. زیرا یک دست شدن برش ها در صورتی امکان پذیر است که مواد مورد نظر استحکام کافی را داشته باشند. گوشت قرمز غیر منجمد از استحکام لازم برای برش با اسلایسر برخوردار نیست، نتیجه مطلوب را به ما نمی دهد.

تنها صورتی می توان با اسلایسر، گوشت قرمز را برش زد، که گوشت قرمز منجمد باشد. دستگاه اسلایسر کالباس بر این توان را دارد که گوشت منجمد را برش بزند و این کار شاید در نظر اول برای اسلایسر مشکلی ایجاد نکند. ولی باید بدانید تیغه های اسلایسر کالباس بر برای برش کالباس و فراورده های پروتینی طراحی شده است. استفاده از اسلایسر کالباس بر برای برش گوشت منجمد موجب می شود دستگاه اسلایسر آسیب ببیند. تیغه اسلایسر به مرور زمان دچار کندی می شود و کارایی اولیه خود را از دست می دهد. برای برش گوشت منجمد توصیه نمی شود که از اسلایسر کالباس بر استفاده شود. البته اسلایسرهایی برای برش گوشت منجمد طراحی شده اند و برای کسانی که نیاز به اسلایس گوشت منجمد دارند بهتر است که اسلایسر مخصوص همین کار را تهیه کنند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()