021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

دستگاه پشمک ساز

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

بر خلاف تصور، پشمک یک شیرینی قدیمی، بین انواع مختلف شیرینی جات ایرانی به حساب می آید. نام بردن از پشمک به عنوان یک شیرینی در اشعار شاعران گذشته علاوه بر جالب بودن، نشان دهنده قدمت و اصالت آن بین مردم ایران است. البته پشمک در بین ایرانیان از همان زمان های گذشته به انواع مختلف و با روش های متفاوت ساخته می شود. حتی خیلی از استان ها روش خاص خود را برای تولید پشمک دارند، هر چند محصول نهایی تقریبا در همه جا شبیه به هم است. البته گاهی ممکن است رنگ و میزان شیرینی آن بر اساس ذائقه آن منطقه و مواد به کار رفته در آن، متفاوت باشد، که تا حدودی این امر طبیعی به نظر می رسد.

در هر صورت ساخت پشمک از گذشته تا کنون تفاوتهای زیادی پیدا کرده است. پشمک در گذشته به صورت دستی و با روش های مخصوص و بهره گیری از ابزار خاص، البته بدون دستگاه های الکتریکی و برقی ساخته می شد که البته مشکلات و مشقات خود را داشت. اما امروزه با ساخت دستگاه پشمک ساز، هم طرفداران و مصرف کنندگان و هم سازندگان این شیرینی محبوب، کار راحت تری دارند.

مواد تشکیل دهنده پشمک

آب و شکر. بله تعجب نکنید. آب و شکر مواد اصلی این شیرینی را تشکیل می دهند. البته طبیعی است که بسته به سلیقه و طعم مورد نظر، در بسیاری از موارد، مواد همچون هل و زعفران و انواع طعم دهنده های دیگر به آن افزوده می شود. امروزه به جز تهیه مواد اولیه، بقیه کارها را دستگاهی به نام پشمک ساز انجام می دهد. دستگاهی که در اندازه های مختلف خانگی و صنعتی کار ترکیب مواد ساده همچون آب و شکر و سایر افزودنی های را به خوبی انجام داده و شیرینی به نام پشمک تحویل می دهد.

پشمک با توجه به شکل و اندازه و برخی طعم دهنده های مختلف به انواع مختلف تقسیم می شود. پشمک های لقمه ای، فله ای، بسته ای، سوهانی و گزی از انواع پشمک های حال حاضر هستند که طعم آن ها نیز در بسیاری موارد مختلف است. اما تقریبا همه در یک نکته مشترک هستند. و آن اینکه همه آنها ساخته دستگاه پشمک ساز هستند.

انواع دستگاه های پشمک ساز

پشمک ساز خانگی، در ابعاد و اندازه کوچک بیشتر مخصوص خانه ها و مغازه های کوچک است. اما اگر به مقدار زیادی پشمک جهت فروش و عرضه احتیاج دارید، باید از انواع صنعتی این دستگاه استفاده کنید.

پشمک سازهای خانگی به جز مدل هایی اندک و پیشرفته تر، معمولا قابلیت تولید یک نوع پشمک آن هم در حجم کم دارند.

پشمک ساز به جز دو خانگی و صنعتی بر حسب منبع انرژی استفاده شده هم، تقسیم می شود. به این ترتیب بعضی از دستگاه های پشمک ساز از انرژی مستقیم برق بهره می گیرند و در برخی دیگر از باتری استفاده می شود.

تفاوت ظرفیت و داشتن برخی قابلیت های خاص هم در بیشتر دستگاه های الکتریکی و حتی غیر الکتریکی رایج است. مثلا برخی از دستگاه های پشمک ساز قادرند با استفاده از شکر رنگی پشمک تهیه کنند.

خرید دستگاه پشمک ساز

اگر چه تنوع محصول در بین دستگاه های  پشمک ساز ممکن است به اندازه تنوع در بعضی دستگاه های دیگر نباشد، اما باز هم نباید از بررسی برای انتخاب دستگاه پشمک ساز مناسب سلیقه خود دست بکشید. توجه داشته باشید، بسیاری از دستگاه های پشمک ساز تفاوت بسیاز جزئی و اندک با مدل های دیگر دارند و گاهی به خاطر همین تفاوت های اندک قیمت دستگاه بیشتر از حد معمول بالا می رود. پس مراقب باشید هزینه اضافی در این خصوص نپردازید. می توانید با مراجعه به سایت ها و فروشندگان معتبر دستگاه پشمک ساز را تهیه نمایید.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()