021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

سوسیس پر کن

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

سوسیس پرکن یکی از وسایل جالب و فانتزی دنیای آشپزی است. دستگاهی کوچک که در جای خود کاربرد مخصوص به خود را دارد. البته این دستگاه به چندین روش تقسیم بندی می شود و برخی از مدل های آن دیگر از حالت فانتزی و کوچک خارج می شوند. برای آشنایی بیشتر با دستگاه سوسیس پرکن با ما همراه باشید.

تقسیم بندی سوسیس پرکن

گفتیم سوسیس پر کن به چندین روش تقسیم بندی می شود. اولین تقسیم بندی با توجه به شکل ظاهری آن صورت می گیرد. ما در این تقسیم بندی دو نوع سوسیس پرکن خواهیم داشت. نوع اول دستگاه ایستاده ایستاده و نوع دوم به صورت خوابیده. البته نوع دیگری از این دستگاه هم وجود دارد که قابلیت تبدیل به هر دو صورت را دارد. توجه داشته باشید که این تقسیم بندی صرفا بر اساس شکل ظاهری دستگاه است.

تقسیم بندی دوم بر اساس نحوه عملکرد است. یعنی می توان این دستگاه را با توجه به نحوه کار آن به دو نوع دستی و الکتریکی تقسیم بندی کرد. برخی از مدل های دستی این دستگاه دارای گیربکس یا جعبه دنده هستند که نسبت به سایر مدل های دستی، کارایی بیشتری دارند.

تقسیم بندی سوم بر اساس محل استفاده و ظرفیت دستگاه است. طبق این معیار، سوسیس پرکن به سه دسته خانگی، فروشگاهی یا کارگاهی و کارخانه ای تقسیم می شود.

مهم ترین تفاوت سوسیس پرکن های خانگی با سوسیس پرکن های فروشگاهی و کارخانه ای ظرفیت آن هاست. معمولا سوسیس پر کن های خانگی چه از نوع ایستاده و چه از نوع خوابیده، ظرفیت تولیدی بین 3 تا 15 کیلوگرم در ساعت را دارند.

سوسیس پر کن کارگاهی

نوبت به سوسیس پر کن کارگاهی یا فروشگاهی می رسد. این نوع از سوسیس پرکن ها عموما برقی هستند. نحوه کار آنها هم به صورت کلی بر اساس الکتروموتور، پمپ هیدرولیک و سیستم پنوماتیکی است که در آنها وجود دارد. تفاوت آنها با نوع خانگی ظرفیت آن هاست که از 15 تا 40 کیلو در ساعت متغیر است. این نوع از سوسیس پرکن ها فقط در انواع ایستاده تولید می شوند.

سوسیس پر کن های کارخانه ای به نوعی پیشرفته ترین انواع این دستگاه ها هستند. دستگاه هایی که  ظرفیت آنها گاهی به بیش از 200 کیلوگرم در ساعت می رسد. روش کار این دستگاههای دیجیتال و برقی با انواع دیگر کاملا متفاوت است و معمولا به صورت مستقیم به دستگاه سوسیس پیچ متصل هستند. طبیعی است در این حالت، نیاز به وجود کاربر انسانی بسیار کاهش می یابد. البته این دستگاه می تواند برای انواع کالباس ها و ژامبون ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه سوسیس پرکن کارخانه ای صرفا برای صنایع و کارخانجات بزرگ و یا فروشگاه های خیلی بزرگ کاربرد دارند.

نکاتی در خصوص سوسیس پرکن

در خصوص سوسیس پرکن نکات خاص و گاهی جالب وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. مثلا این که در اغلب سوسیس پر کن می توان با تعویض نازل نوع فراورده را مثلا به کالباس و ژامبون تغییر داد.

یا اینکه ممکن است برخی از سوسین پرکن ها در دو گروه جای بگیرند. مثلا در نوع خانگی ما دو نوع سوسیس پر کن دستی و برقی را داریم. همچنین انواع سوسیس پر کن ایستاده و خوابیده هم می توانند بین سوسیس پرکن های خانگی وجود داشته باشند.

مطلب بعدی که در مورد سوسیس پر کن ها می توان گفت این است که بر خلاف ظاهر، به طور کلی نحوه کار با انواع سوسیس پرکن راحت است و نیاز به آموزش پیچیده ای ندارد. یعنی در یک جلسه می توان اصول اولیه کارکردن به این دستگاه را فرا گرفت.

آخرین نکته هم تفاوت در کیفیت و برند و قیمت است که کاربر و خریدار را وادار به بررسی و تحقیق در مورد دستگاه مورد نیازش می نماید.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()