021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

خمیر پهن کن

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

کارش مشخص است. پهن کردن خمیر. چه در نانوایی، چه در قنادی و چه در آشپزخانه.

یعنی هم در قنادی ها به کار می رود. هم در نانوایی ها و هم در آشپزخانه ها. البته که شکل و نوع آن بستگی به کارکرد آن متفاوت است. صحبت خمیرپهن کن است. وسیله ای که کار پهن کردن خمیر و قطعه قطعه کردن آن را راحت کرده است. شما چه بخواهید نان بپزید، چه بخواهید شیرینی درست کنید و چه بخواهید غذایی مانند پیتزا و یا غذاهایی مانند آن درست کنید خمیر پهن کن به کمک شما می آید. می بینید که بر خلاف برداشت اولیه وقتی که سرعت و دقت برایتان مهم باشد وسیله بسیار کابردی است.

ابتدای مطلب در لفافه انواع خمیرپهن کن را گفتیم. اکنون قصد داریم به صورت مجزا هر کدام از انواع خمیرپهن کن را توضیح دهیم. از نانوایی شروع می کنیم.

خمیرپهن کن نانوایی

گرده خمیر برای پختن نان، گرد و دایره ای شکل است. یعنی خمیرپهن کن نانوایی باید خمیر گرد را به شکل نان پهن کند، تا شاطر آن را درون تنور نانوایی قرار دهد. به این منظور دو غلطک در دستگاه تدارک دیده شده است. در واقع این دو غلطک خمیر گرد را، پهن کرده و می کشند تا نازک شود. به همین دلیل به خمیر پهن کن نانوایی شاطر اتوماتیک هم می گویند. می بینید که با این کار چه قدر صرفه جویی در به کار گیری نیروی انسانی صورت می گیرد.

البته معمولا خمیرپهن کن نانوایی، دارای قطع کن خمیر و شمارنده دیجیتال هم هست تا شاطر بداند چه تعداد نان پخته شده است. این یعنی با کمک این دستگاه، یک نفر می تواند تمام مراحل پخت را انجام دهد. برخی از مشخصات دستگاه های خمیر پهن کن نانوایی معمولا یکسان هستند. مثلا بیشتر آنها ظرفیت مخزن 80 کیلوگرمی دارند. قابلیت تولید خمیر پهن شده هم در بیشتر آنها  1200 عدد در ساعت است. مگر آنکه دنبال مورد خاص و سفارشی باشید که البته هر چند به ندرت ولی می توانید نمونه های مورد نظر را پیدا کنید. همچنین انواع مختلف خمیر پهن کن برای نانوایی لواش و تافتون در بازار یافت می شود. مشخصات بیشتر تخصصی هستند و ترجیح می دهیم کمتر در مورد آنها صحبت کنیم.

خمیر پهن کن قنادی

به آن کره پهن کن هم می گویند. خمیر پهن کن قنادی قابلیت پهن کردن خمیر به صورت میلی متری را هم دارد که البته این ضخامت قبل از شروع به کار دستگاه باید در آن تنظیم شود. برای پختن انواع شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد، ولی ساخت خمیر باقلوا و خمیر هزارلا، از مواردی است که در این دستگاه استفاده بیشتری دارد.

ظرفیت معمول خمیر پهن کن قنادی بین 30 تا 110 کیلوگرم متغیر است. همچنین ضخامت خمیر می تواند  تا 5 صدم میلیمتر تغییر و روی دستگاه تنظیم شود. جنس بدنه و حتی سینی دستگاه با توجه به اینکه با آب سر و کار دارد، معمولا از آلیاژهای ضد زنگ است. استیل مهمترین جنس سینی دستگاه خمیر پهن کن به حساب می آید. اجزای مختلف دستگاه خمیر پهن کن قنادی به جز قسمت های الکترونیکی قابل شست و شو هستند. این نوع از خمیرپهن کن هم مانند نوع اول انواع و قیمت های مختلفی دارد که انتخاب آن بستگی به نظر مصرف کننده دارد.

خمیر پهن کن آشپزی

به آن خمیرپهن کن پیتزا هم می گویند. چون بیشتر، استفاده آن در پخت انواع پیتزاست. عرض غلطک های آن بین 30 تا 40 سانتی متر برای پخت انواع پیتزاها طراحی شده است.

جنس غلطک های خمیر پهن کن آشپزی معمولا از پلی اتیلن فشرده است ولی کیفیت آن در نمونه های مختلف متغیر است. جنس بدنه این نوع از خمیر پهن کن معمولا ورق استنلس استیل ضد خش است که ظاهری براق به آن می بخشد. قطعات این نوع از دستگاه خمیر پهن کن هم مانند دو نوع بالایی قابل شست و شو هستند.

اکنون شما می توانید با بررسی نمونه های مختلف خمیر پهن کن مورد نظرتان را انتخاب و خریداری نمایید.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()