021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

دستگاه آسیاب صنعتی

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

دیگر زمان کوبیدن انواع حبوبات یا ادویه ها و دانه های مختلف با هاون به سر رسیده است. امروزه هر آن چه را که دوست داشته باشید، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید با دستگاه آسیاب صنعتی ، به پودر تبدیل کنید. حتی اگر مثل سنگ سفت باشد. در واقع تعریف دستگاه آسیاب صنعتی همین است. دستگاهی که انواع دانه ها و حبوبات و ادویه ها را خرد می کند.

دستگاه آسیاب صنعتی انواع مختلفی دارد و مانند بسیاری از دستگاه های دیگر از زاویه های مختلف به انواع گوناگونی تقسیم می شود. البته گاهی این زاویه ها به یکدیگر نزدیک هستند و کار ما را راحت تر می کنند. از شکل شروع می کنیم.

تقسیم بندی آسیاب صنعتی بر اساس شکل

1-آسیاب صنعتی رومیزی: اولین نوع آسیاب از نظر شکل است. شاید اگر واژه صنعت را در دستگاه های برقی، به معنای بزرگ بدانیم، این نوع آسیاب، در رده آسیاب های صنعتی قرار نگیرد. اما در هر صورت آسیاب صنعتی رومیزی، نیازهای خانه را در خصوص آسیاب کردن، به خوبی برطرف می کند. تقریبا هر آنچه در خانه نیاز به کوبیده شدن داشته باشد، به وسیله این دستگاه، خرد می شود. البته آسیاب صنعتی رومیزی برای خرد کردن مواد در حجم کم استفاده می شود.

2-آسیاب صنعتی ایستاده: آسیاب ایستاده دیگر واقعا یک نوع آسیاب صنعتی است. چه از نظر ابعاد و اندازه و چه از نظر ظرفیت. با توجه به اندازه و وزن بالا، معمولا دستگاه آسیاب صنعتی ایستاده دارای چرخ های مخصوصی است که حمل و نقل آسیاب با آنها بسیار راحت است. آسیاب های صنعتی ایستاده، دارای ظرفیت بالایی هستند و علاوه بر عطاری های بزرگ، در رستوران ها و فروشگاه ها هم به کار می روند. 

تقسیم بندی آسیاب های صنعتی بر اساس عملکرد

آسیاب های صنعتی بر اساس عملکرد انواع مختلفی دارند. از این بین می توان به آسیاب های صنعتی پین میل، چکشی، پروانه ای، گهواره ای و توپی اشاره کرد.

به صورت خلاصه سعی می کنیم هر کدام را توضیح دهیم.

1-آسیاب صنعتی پین میل: دو پین تعبیه شده در آن، موادی را که از بین دو دیسک چرخان دستگاه می گذرند خرد که نه، متلاشی می کنند. قدرت در اینجا حرف اول را می زند. انواع غلات و ادویه جات و گیاهان دارویی در برابر قدرت این دستگاه حرفی برای گفتن ندارند.

2-آسیاب صنعتی چکشی: چکش قدرتمند آن مواد را خرد می کند. البته میزان پودر شدن دانه ها در این دستگاه، قابل تنظیم است. جنس این دستگاه بسته به نوع استفاده می تواند آهن یا استیل باشد.

3-آسیاب صنعتی پروانه ای: تیغه های چرخان آن با کمک دنده های کناری حساب دانه های محکم را می رسند. برای همین گاهی به آن آسیاب دنده ای هم می گویند. این دستگاه نسبت به سایر نمونه های صنعتی قدرت کمتری دارد، ولی حجم بیشتری را می توان با آن آسیاب کرد. برای همین بهتر است برای آسیاب کردن دانه ها و محصولاتی که سفتی کمتری دارند از آن استفاده شود. این دستگاه برای آسیاب کردن ادویه جات و سبزیجات و غلات نه چندان سفت مناسب است.

4-آسیاب صنعتی گهواره ای: این نوع آسیاب صنعتی در رده آسیاب های رومیزی طبقه بندی می شود. نحوه کار این نوع از آسیاب بر خلاف بسیاری از انواع دیگر به صورت افقی است. شاید مهمترین مزیت این دستگاه را می توان تخلیه آسان مواد خرد شده دانست.

5-آسیاب صنعتی توپی: آسیاب مواد در این دستگاه به وسیه توپ ها یا گوی های آهنی انجام می گیرد. نحوه کار این دستگاه به این صورت است: محفظه ای را در نظر بگیرید که در آن چندین گوی آهنی قرار گرفته است. حجم زیادی از دانه ها و گیاهان دارویی یا هر چه را که می خواهید آسیاب کنید، در کنار این گوی ها قرار داده می شود. دستگاه روشن شده و موتور الکتریکی آن شروع به کار می کند. گوی های آهنی به سرعت شروع به حرکت کرده و در اثر برخورد با مواد داخل محفظه، آنها را خرد می کنند.

 خرید و سفارش آسیاب صنعتی

تقربا با انواع دستگاه آسیاب صنعتی و نحوه کار آن ها آشنا شدید. می توانید با انتخاب دستگاه مورد نظر آن را از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی معتبر خریداری نمایید.

 

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()