021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

دستگاه دوخت پلاستیک

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

پرس یا دوخت پلاستیک از موارد مهم در بسته بندی به حساب می آید. در گذشته که این وسیله اصلا ساخته نشده بود، یا هنوز استفاده از آن این گونه رواج نیافته بود، معمولا پلاستیک یا نایلون را بعد از قرار داده شدن وسایل مورد نظر در آن، گره می زدند. این کار مشکلات خاص خودش را داشت. عدم رعایت مسائل بهداشتی، پاره شدن نایلون و باز شدن گره آن از جمله مشکلات عمده ای بود که در این گونه موارد اتفاق می افتاد.

دستگاه دوخت پلاستیک یک وسیله کاربردی

 دستگاه دوخت پلاستیک همان دستگاهی است که مشکلاتی نظیر این ها را حل کرده است. دستگاهی کاربردی که برای بسته بندی انواع نایلون از آن استفاده می شود. این روزها این قدر استفاده از آن عمومیت پیدا کرده که نبود آن در بسیاری از مغازه های در سطح متوسط هم نوعی خلاء و کمبود به حساب می آید. عطاری ها، مغازه های متوسط و حتی کوچک، فروشگاه های تولیدی و تقریبا می توان گفت، در هر جایی که در آن تحویل کالا صورت می گیرد، می توانند از این وسیله استفاده کنند. فروشگاه ها و کارخانجات بزرگتر که جای خود دارند.

انواع دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک انواع مختلف دارند. نحوه کار برخی از آنها گاهی کمی متغیر است. بعضی از دستگاه های دوخت هم برای موارد خاصی به کار می روند. از انواع مختلف دستگاه های دوخت می توان به دستگاه دوخت دستی، پدالی و ریلی اشاره کرد. حتی همین نوع آخر هم باز خود به دو نوع دوخت ریلی افقی و عمودی تقسیم می شود. دستگاه های دوخت گونی هم نوعی از دستگاه های دوخت به حساب می آیند. شیوه کار هر کدام و کاربرد آن نیز از روی نام هریک از این ها قابل تشخیص است.

البته انواع دیگری از دستگاه دوخت پلاستیک هم وجود دارند که کمتر از آن ها استفاده می شود و برای همین نامی از آن ها نمی بریم. بیشترین و کاربردی ترین دستگاه های دوخت پلاستیک همین مواردی هستند که عنوان شدند.

نحوه کار با دستگاه دوخت

نحوه کار با دستگاه دوخت پلاستیک بسیار راحت است. همین امر هم موجب سرعت انجام کارها با وجود این دستگاه شده است. کافی است پلاستیک یا نایلون مورد نظر را بین دسته و قسمت مربوطه قرار دهید، سپس دسته دستگاه دوخت را پایین آورده و به مدت چند ثانیه آن را روی نایلون فشار دهید. عمل دوخت یا پرس انجام می گیرد. البته همانطور که گفتیم تنوع دستگاه دوخت پلاستیک در بازار بسیار زیاد است و گاهی ممکن است در برخی انواع نحوه کار کمی تغییر کند. مثلا در مدل پدالی با فشار دادن پدال کار انجام می گیرد. یا دستگاه های دوخت گونی بزرگتر هستند. به طور کلی این دستگاه هم کوچک و بزرگ دارد. انواع کوچک تر در محل هایی که کمتر به آن نیاز دارند و انواع بزرگتر در فروشگاه های بزرگتر استفاده می شوند.

سازندگان این دستگاه برای ایجاد رقابت و تصاحب بازار معمولا قابلیت ها و خصوصیت های مختلفی در آن ایجاد می کنند. قابلیت هایی همچون جنس مرغوب، وجود تایمر و درجه برای تنظیمات خاص از جمله این قابلیت ها و خصوصیات است. ضمانت و خدمات پس از فروش هم از دیگر مزایای است که برخی از تولیدکنندگان برای این محصول در نظر می گیرند.

با این وجود برخی خصوصیات دستگاه دوخت پلاستیک رایج و معمول است.

مثلا اکثر دستگاه های معمولی دوخت پلاستیک قابلیت دوخت در اندازه های 20، 30 و 40  سانتی متری را دارند. یا اینکه جنس اکثر آنها از آلیاژهای مقاوم و ضدزنگ است که البته نوع این فلز یا آلیاژ، گاهی در برندهای مختلف، تغییر می کند. برای مورد سوم می توان این نکته را بیان نمود که تقریبا تمام دستگاه های دوخت پلاستیک برای شروع به کار اولیه نیاز به گرم شدن دارند.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()