021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

دستگاه سلفون کش

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

سلفون در واقع کاغذ نازک و شفافی است که برای بسته بندی مواد، مخصوصا مواد غذایی استفاده می شود. مواد غذایی مانند انواع سبزیجات، سالاد، دسر و کیک و شیرینی اگر با سلفون پیچیده نشوند، خیلی زود خراب می شوند. حتی اگر در یخچال نگهداری شوند. بر خلاف تصور جنس اصلی سلفون سلولز است و با نایلون که بر پایه پلی اتیلن تولید می شود، تفاوت دارد. سلفون علاوه بر اینکه برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد، خود ماده اصلی و تشکیل دهنده بسیاری از محصولات است. در تولید بسیاری از روکش ها، ضایعات بیمارستانی و انواع گل های مصنوعی از سلفون استفاده می شود. اما بسته بندی با سلفون به وسیله دستگاهی به نام سلفون کش انجام می گیرد.

سلفون کش خانگی

ابن دستگاه کاربردهای مختلفی دارد. برخی از آنها در منزل مورد استفاده قرار می گیرند که به  سلفون کش خانگی معروف هستند. سرعت انجام کار در این دستگاه، پایین و برای سلفون کشیدن دور مواد خاصی استفاده می شوند. معمولا جنس آنها، فولاد یا استیل ضد زنگ است که در برابر زنگ زدن مقاومت بسیاری دارند. همچنین استحکام این فلزها بسیار زیاد است.

البته برخی از این دستگاه ها از جنس استیل معمولی یا استیل بگیر هستند. نام بگیر را از این جهت روی این نوع خاص از استیل گذاشته اند که خاصیت مغناطیسی داشته و توسط آهنربا جذب می شود. البته این نوع استیل نسبت به انواع دیگر استیل کیفیت پایین تری دارد. به همین دلیل انواع سلفون کش های خانگی که از جنس استیل بگیر هستند، قیمت کمتری دارند. استیل بگیر در برابر رطوبت زیاد، مقاومت کمتری دارد و زنگ می زند. برای همین پیشنهاد می شود از دستگاه هایی با جنس استیل ضد زنگ استفاده کنید. مخصوصا اگر محیط مورد استفاده دستگاه، محیط مرطوبی است.

نحوه کار دستگاه خانگی یا دستی به این صورت است که ابتدا محصول مورد نظر برای سلفون کشی را روی سینی نسوز دستگاه قرار می دهید. سپس رول سلفون را بین  دو غلتک دستگاه قرار دهید. دستگاه با استفاده از المنت های حرارتی، سلفون را دور ماده پیچانده و پس از قراردادن قسمتی آز آن در زیر ظرف مواد، سلفون را قطع می کند. اگر به صورت عملی این کار را انجام دهید، خواهید دید که سلفون کشی با دستگاه خانگی کار نسبتا راحتی است. معمولا برای کنترل حرارت در این دستگاه، از دیمر استفاده می شود. دستگاه های خانگی معمولا در دو اندازه  ابعاد 45 در 40 و 55 در 50 مواد غذایی را سلفون کشی می کنند. این دستگاه ها به طور معمول قابلیت سلفون کشی 100 بسته با ابعاد گفته شده را دارد.

سلفون کش صنعتی

 اما انواع صنعتی آنها دارای ابعاد بزرگتر بوده و در کارخانجات و فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری ار سلفون کش های صنعتی قابلیت کشیدن انواع نایلون ها را روی مواد دارند. سلفون کش های صنعتی معمولا به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست کار می کنند. بدین منظور یک نوار نقاله مکانیزه در دستگاه تعبیه شده تا عمل بسته بندی و سلفون کشی را انجام دهد. همچنین عمل برش نیز در دستگاه های اتوماتیک به صورت صد در صد توسط دستگاه انجام می گیرد. قیمت دستگاه صنعتی نسبت به انواع خانگی با توجه به بیشتر بودن قابلیتهای آن  بیشتر است. همچنین سرعت انجام کار هنگام استفاده از دستگاه صنعتی بسیار بالاتر می رود.

خرید سلفون کش

سلفون کش مانند بسیاری از دستگاه های خانگی و صنعتی دیگر انواع مختلفی دارد. جنس سینی و اتو در ایندستگاه اهمیت خاصی دارد. سعی کنید دستگاهی را تهیه کنید که سینی و اتوی آن تفلون باشد. همچنین جنس بدنه دستگاه را از انواع مرغوب و ضد زنگ انتخاب کنید. هر چند ممکن است بابت این کار کمی بیشتر هزینه کنید.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()