021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

سرخ کن صنعتی

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

تا کنون با خود فکر کرده اید رستوران ها و فست فود های بزرگ، چگونه همیشه مقدار زیادی سیب زمینی سرخ شده و پف کرده و نیز پیاز سرخ شده طلایی در اختیار دارند؟ یا قارچ و سبزیجات سرخ شده در حجم زیاد چطور همیشه در برخی رستوران های بزرگ یافت می شوند؟ همچنین سایر غذاهای سرخ شده مانند مرغ سوخاری و... چگونه به صورت تازه برای مدت زیادی در این مکان ها باقی می مانند؟

تمام این کارها به دست دستگاه سرخ  کن صنعتی انجام می گیرد. دستگاه سرخ کن صنعتی یکی از دستگاههای مورد استفاده در رستوران ها و آشپزخانه های بزرگ است. دستگاهی که می تواند حجم وسیعی از سیب زمینی و پیاز و قارچ و سبزی را در مدت کمی سرخ کند.

تقسیم بندی سرخ کن صنعتی بر اساس اندازه

سرخ کن صنعتی بر اساس خصوصیت هایی که دارد، تقسیم بندی های مختلفی هم دارد. اولین تقسیم بندی بر اساس اندازه است. سرخ کن های صنعتی که اندازه کوچکتری دارند، سرخ کن های رومیزی نام دارند. از این دستگاهها، می توان در خانه و یا مغازه های کوچک استفاده کرد. این سرخ کن ها ظرفیت پایینی دارند و دلیل نام گذاری آن ها به رومیزی، هم کوچک بودن اندازه آنهاست.

نوع دوم که اندازه بزرگ‌تر و ظرفیت بیشتری دارند، به سرخ کن مبله معروف هستند. این نوع از سرخ کن های صنعتی، اگر چه قادر به سرخ کردن حجم بیشتری از مواد غذایی می باشند، اما در عوض جای بیشتری را هم اشغال می کنند و برای مغازه های بزرگتر مناسب هستند.

تقسیم بندی سرخ کن صنعتی بر حسب تعداد ظرف

شیوه دوم تقسیم بندی، از روی تعداد لگن سرخ کن صنعتی انجام می گیرد. منظور از لگن، در اینجا همان ظرف یا سبدی است که مواد را برای سرخ شدن داخل آن می ریزیم. بعضی از دستگاه های سرخ کن صنعتی یک لگن دارند و برخی دیگر دارای دو لگن می باشند. به این ترتیب در انواع سرخ کن های صنعتی که دارای دو لگن هستند می توان دو ماده غذایی را به طور همزمان سرخ کرد. همچنین این نوع از سرخ کن ها قیمت بیشتری دارند. در هر کدام از لگن ها سبدی با سوراخ های متعدد تعبیه شده است که مواد برای سرخ شدن درون آن قرار می گیرند. لازم است بعد از سرخ کردن مواد غذایی، ظرف برداشته شده تا کاملا روغن اضافه مواد سرخ شده جدا گردد و سپس مواد سرخ شده، به ظرف دیگری منتقل شوند.

نوع دیگر تقسیم بندی، بر اساس وجود دستگاهی به نام ترموستات در سرخ کن صنعتی است. سرخ کن های جدید، به دستگاه ترموستات مجهز هستند که نقش مهمی در کاهش مصرف روغن و سلامت مواد غذایی ایفا می کند. این دستگاه گاهی قادر است تا 70 درصد، مصرف روغن را کاهش دهد.

در حال حاضر از دستگاه های بدون ترموستات، فقط در خانه یا مغازه های کوچک، که امکان جداسازی روغن به راحتی وجود دارد، استفاده می شود و در رستوران های بزرگتر از انواع ترموستات دار آن استفاده می کنند.

همچنین می توان سرخ کن های صنعتی را بر اساس منبع استفاده، به دو نوع گازی و برقی تقسیم نمود. معمولا در جاهایی که مصرف گاز با محدودیت همراه است از سرخ کن های صنعتی برقی استفاده می شود.

خرید سرخ کن صنعتی

نکته دیگر در خصوص انواع سرخ کن صنعتی این است که تمام نمونه هایی که در بالا عنوان شد، دارای ظرفیت های متفاوتی هستند. مثلا سرخ کن صنعتی رومیزی و مبله در اندازه ها و ظرفیت های مختلف در بازار موجود است. یا اینکه ظرفیت لگن ها یا سبدهای انواع سرخ کن های تک لگن و دولگن هم می تواند متفاوت باشد. این مورد در خصوص انواع سرخ کن های ترموستات دار و بدون ترموستات و همچنین گازی و برقی هم صادق است. وجود تنوع، اگر چه در بسیاری از موارد خوب است، اما گاهی انتخاب را برای خریدار سخت می کند. شما در صورت نیاز به یک سرخ کن صنعتی، سعی کنید همه گزینه ها را مد نظر داشته باشید.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()