021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

سوپ گرم کن

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

گرم بودن غذا عامل مهمی در طعم و مزه آن به حساب می آید. غذایی که سرد شود، به قول معروف از دهن می افتد. مخصوصا اگر آن غذا آش یا سوپ باشد که داغی و گرمی جزئی از آن غذا محسوب شود. در واقع سوپی که گرم نباشد، سوپ نیست. این مساله سازندگان وسایل آشپزی و خانگی را به این فکر ساختن وسیله ای انداخت که دمای سوپ را برای مدت بیشتری گرم نگه دارد.

حاصل تلاش آنان قابلمه ای شده با نام سوپ گرم کن. اساس کار این قابلمه جلوگیری از بیرون رفت گرما و گرم نگه داشتن غذای درون آن است. این دستگاه اگر چه به سوپ گرم کن، معروف شده ولی با این دستگاه، علاوه بر گرم کردن سوپ می توانید انواع خورشت ها، سس های گرم و سایر غذاها و مواد غذایی که گرم ماندن آنها اهمیت خاصی دارد، را هم گرم نگه دارید. در واقع، این توضیح، حیطه کاربرد سوپ گرم کردن را هم مشخص می کند. سوپ گرم کن در هتل ها، رستوران ها، فست فودی ها و سلف سرویس هایی که گرم بودن غذاها برای آنها و مشتریان شان مهم است کاربرد بیشتری دارد.

خصوصیات سوپ گرم کن

بیشتر انواع سوپ گرم کن ها در حال حاضر برقی هستند و به دو گروه دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی می شوند. ظرفیت آنها هم اگر چه گاهی متغیر است، اما در ظرفیت استاندارد، انواع هتلی آن ها می توانند 10 کیلوگرم یا لیتر مواد غذایی را گرم نگه دارند. همچون این دستگاه طوری طراحی شده است که در عین گرم نگه داشتن، از ته گرفتن مواد جلوگیری می کند. جنس سوپ گرم کن معمولا از آلومینیوم یا فلزات نسوز است که روکشی از رنگ استاتیک آن را پوشش می دهد. البته محفظه درونی آن معمولا از جنس استیل است.

میزان حرارت دستگاه در بسیاری از سوپ گرم کن ها قابل تنظیم است. تعبیه ترموستات کنترل گرما باعث کنترل دمای غذا و دستگاه شده و از اتلاف انرژی و ته گرفتن غذا و نیز سر رفتن آن جلوگیری می کند. همچنین ترموستات ضمن جلوگیری از داغ شدن دستگاه،  کمک شایانی در حفظ قطعات آن می نماید.

همانطور که اشاره شد سوپ گرم کن یک قابلمه دوجداره است که مانع از هدررفت گرما می شود. به همین دلیل جنس هر دو جداره داخلی و بیرونی آن باید مستحکم و نسوز و ضد زنگ باشد و در مقابل ضربه مقاومت کافی را داشته باشد.

نکات لازم برای مراقبت بیشتر از سوپ گرم کن

هر دستگاهی برای افزایش کارایی و عمر آن نیاز به برخی مراقبت های خاص و ویژه دارد. گاهی این مراقبت ها در دستگاه های برقی و دیجیتال، اهمیت و حساسیت بیشتری به خود می گیرد. دستگاه سوپ گرم کن از نمونه دستگاه هایی است که رعایت برخی نکات برای افزایش طول عمر آن بسیار مهم است. در ذیل به سه نکته مهم برای مراقبت بیشتر از این دستگاه اشاره می کنیم.

مورد اول: اینکه حواستان باشد، هرگز دستگاه خالی را روشن نکنید. گرمای ایجاد شده بدون وجود مواد غذایی باعث استهلاک سریع قطعات الکترونیک آن می شود. البته نباید ایجاد برخی خطرات دیگر هم، در این خصوص را نادیده گرفت.

مورد دوم به ظرفیت دستگاه بر می گردد. هر دستگاه سوپ گرم کنی ظرفیت استانداردی دارد. هرگز سوپ گرم کن را بیشتر از ظرفیت استاندارد تعیین شده پر نکنید. حتی اگر ظاهرا هنوز فضای خالی داشته باشد.

سومین مورد: سعی کنید سوپ گرم کن به طور مستقیم با آب تماس مداوم نداشته باشد. برای تمیز کردن آن، در مواقع ضروری می توانید در حالی که دستگاه خاموش است از یک پارچه نمناک، با رطوبت کم استفاده کنید.

توصیه آخر ما هم توجه به خرید طبق نیاز است. ببینید دقیقا به چه دستگاه سوپ گرم کنی احتیاج دارید. ظرفیت و قابلیت و کیفیت دستگاه را مد نظر قرار دهید و یک سوپ گرم کن مناسب از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()