021-6123
سبد خرید 0
>> >> >>
جستجوی پیشرفته
جستجو در نتایج
جستجو بر اساس قیمت (تومان)
کالا برای:

قطعات چرخ گوشت

مرتب سازی بر اساس : پربازدید ترین حراجی جدیدترین ارزان ترین گرانترین فقط کالاهای موجود :

احتمالا با کار چرخ گوشت به اندازه کافی آشنا هستید. اما با قطعات چرخ گوشت چطور؟ طرز کار این دستگاه کوچک یا بزرگی که در مدت بسیار کوتاهی حجم بسیاری از گوشت را تبدیل به خمیر می کند، چگونه است؟

ما در اینجا می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم.

چرخ گوشت انواع مختلف دارد و به همین دلیل گاهی ممکن است قطعات چرخ گوشت در برخی مدل های این دستگاه متفاوت باشند. اما مسلما قطعات اصلی تشکیل دهنده این دستگاه در برندهای مختلف یکسان هستند. ما در اینجا قصد داریم، قطعات چرخ گوشت را در حالت کلی و معمول توضیح دهیم.

قطعات بیرونی چرخ گوشت

  • بدنه چرخ گوشت: به چرخ گوشت ظاهر مناسب می بخشد و تقریبا تمام قطعات چرخ گوشت درون این بدنه جای گرفته اند. معمولا جنس بدنه از فلزات ضد زنگ انتخاب می شود.
  • ورودی و خروجی چرخ گوشت: دو قطعه جدا روی بدنه چرخ گوشت هستند که با توجه به کارکرد تقریبا یکسان، آن ها را یک وسیله به حساب آوردیم. دهانه ورودی چرخ گوشت محل تغذیه چرخ گوشت است و دهانه خروجی دستگاه محل خارج شدن گوشت چرخ شده از دستگاه است. باید قطعات گوشت به اندازه قطر دهانه ورودی که شکل استوانه ای دارد، بریده و به داخل دستگاه هدایت شوند. سپس گوشت چرخ شده از سوراخ های بسیار ریز پنجره چرخ گوشت که در دهانه خروجی دستگاه تعبیه شده است، خارج می شود.
  • گوشت کوب چرخ گوشت: بیشتر از آنکه حالت کوبندگی داشته باشد، حالت فشار دهندگی دارد. برای همین گاهی به آن فشاری چرخ گوشت هم می گویند. قطعه بسیار ساده ای که با آن می توانیم گوشت را به جلو برانیم. البته توجه داشته باشید که این قطعه در عین سادگی نقش مهمی در ایمنی دست کاربر دارد.

قطعات درونی چرخ گوشت

  • موتور الکتریکی: چرخ گوشت یک وسیله الکتریکی است. موتور محرک الکتریکی مهمترین قسمت هر وسیله الکتریکی را تشکیل می دهد. بسیاری از قطعات چرخ گوشت به وسیله موتور الکتریکی قدرت انجام نقش خود را به دست می آورند. این موتور اگر چه جزء قطعات اصلی همه چرخ گوشت ها به حساب می آید، اما در انواع چرخ گوشت ها دارای قدرت متفاوتی است. در واقع همین قدرت موتور الکتریکی است که تفاوت ها را در انواع مختلف چرخ گوشت ها رقم می زند. معمولا قدرت موتور در چرخ گوشت بر حسب اسب بخار بیان می شود و بین 1 تا 4 اسب بخار متغیر است. چرخ گوشت هایی که دارای موتور قدرتمند تر هستند، در گروه چرخ گوشت های نیمه صنعتی و صنعتی جای می گیرند.
  • تیغه های چرخ گوشت: تیغه ها جزء اصلی ترین قطعات چرخ گوشت به حساب می آیند. گوشت به وسیله تیغه های مخصوص چرخ می شود. تیغه هایی که جنس و اندازه آن ها در دستگاههای مختلف با یکدیگر فرق دارد. گاهی این تیغه ها دوپره و گاهی سه پره و چهارپره هستند. هر چه کیفیت و قدرت این تیغه ها بهتر باشد، گوشت هم بهتر چرخ خواهد شد.
  • گیر بکس یا جعبه چرخ دنده: اکثر چرخ گوشت های قدرتمند، از جعبه دنده یا گیربکس بهره می گیرند. چرخ گوشت برای چرخ کردن نیاز به دنده های متحرکی دارد که درون جعبه ای به نام گیربکس جای گرفته اند.
  • چرخ دنده ها: این قطعات هم بخشی دیگر از قطعات چرخ گوشت را تشکیل می دهند. کار چرخ دنده ها این است که نیروی لازم برای چرخ کردن را از موتور به تیغه ها منتقل می کنند.
  • مارپیچ چرخ گوشت: رابط بین تیغه ها و دنده های دستگاه به حساب می آید. وقتی گوشت وارد دستگاه می شود، این وظیفه مارپیچ است که آن را به جلو رانده و به تیغه های تیز دستگاه برساند.
  • مخزن چرخ گوشت: مخزن آهنی دستگاه همان قسمتی که گوشت پس از وارد شدن از طریق دهانه ورودی، در آنجا ذخیره می شود.
  • واشر چرخ گوشت: جزء قطعات متحرک دستگاه چرخ گوشت به حساب می آید. بنابراین ممکن است به مرور زمان ساییده شود که البته به راحتی قابل تعویض است. واشر چرخ گوشت در محل اتصال مارپیچ به جعبه دنده قرار می گیرد.

خرید قطعات چرخ گوشت

قطعات چرخ گوشت را گفتیم. البته همانطور که گفتیم، یک چرخ گوشت ممکن است قطعات دیگری هم داشته باشد، ولی این قطعاتی که در بالا توضیح داده شدند، در بیشتر دستگاه های چرخ گوشت یکسان هستند. تقریبا تمام قطعات چرخ گوشت به صورت جداگانه در بازار موجود می باشند و می توانید در صورت خراب شدن هر قطعه از جایگزین آن استفاده کنید. البته دقت داشته باشید قطعه ای که می خرید حتی الامکان اصل و کیفیت آن بالا باشد.

ادامه مطلب ˅
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()